In London was vorige week sprake van een brand in de naaktsauna Rio’s Health Spa. Tijdens de brand moesten de bezoekers gedwongen naakt de sauna verlaten en liepen de bezoekers met slechts handdoeken om op straat. Gelukkig is er niemand tijdens de brand gewond geraakt. Deze brand kwam op een bijzondere wijze tot stand. Een van de bezoekers had namelijk een tube massageolie meegenomen de sauna in. Vervolgens had een bezoeker per ongeluk de massageolie over de hete kolen heen gegooid in plaats van het water. Deze vergissing kwam hem duur te staan en er ontstond direct een flinke steekvlam die een brand veroorzaakte. 

De brand ontstond overdag op het midden van de dag. Een brand in de sauna lijkt de laatste tijd niet ongewoon. Eind vorige maand was er namelijk een brand bij de Zwaluwhoeve in Hierden en een brand bij Sauna Loppersum. Toch kan er worden gezegd dat deze brand bij de sauna in London een bijzondere is te noemen. Het is een goede les voor andere sauna’s en saunabezoekers om voortaan geen massageolie mee te nemen de sauna in of in ieder geval op een veilige afstand van de kachel te houden.

Rio’s Health Spa wordt gezien als de marktleider van de naaktsauna’s in London. Toen de brand uitbrak moesten er ongeveer 15 bezoekers worden geëvacueerd en 5 stafleden. Verder werden er in totaal 20 brandweerlieden ingezet om de brand te blussen. Het heeft de brandweerlieden een uur gekost om de brand helemaal te blussen. De man die de tube met massageolie over de hete kolen heen gooide was ook een van de eerste die buiten was toen de brand uitbrak. De onderstaande afbeelding laat zien hoe de rook de lucht in waait die tot stand komt door de brand.

brand-bij-sauna-in-london

Meer sauna nieuws lezen:

Laat een Reactie achter